Om du behöver uppdatera instruktioner som larmcentralen ska följa, kan du använda den uppdateringsblankett som skickades med ditt avtal.
Blanketten finns även att hämta på vår hemsida under sektionen ”Kontakta oss->Blanketter”. Se till att vara tydlig med vilka ändringar som ska göras, till exempel nya kontaktpersoner eller ändrade telefonnummer.
Om du känner dig osäker på hur blanketten ska fyllas i, är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst för hjälp och support. Vi ser till att allt blir korrekt registrerat.
Ja, du kan när som helst kontakta larmcentralen och begära en tillfällig åtgärdsinstruktion. För att göra detta behöver du ha din behörighetskod redo.
Tillfälliga instruktioner är användbara vid situationer som planerade strömavbrott, renoveringar eller andra tillfälliga omständigheter i lokalen. De kan också informera väktare om särskilda risker eller behov av extra åtgärder under en kortare period.
Observera att en tillfällig instruktion endast gäller i maximalt 90 dagar. Om den behöver vara aktiv längre krävs skriftligt underlag.
Det bästa och säkraste sättet att skicka nycklar till Security Assistance är genom rekommenderat brev. Skickar du nycklar via vanlig post finns det risk att de förloras.
Du har även möjlighet att personligen lämna in nycklarna hos oss. Kom ihåg att ta med giltig ID-handling så att vi kan verifiera din identitet.
Vi tar emot nycklar på vardagar mellan 08.00 och 16.00. Behöver du lämna nycklar utanför dessa tider? Ring oss först och boka en tid.
Security Assistance utför inte installation eller service av larmanläggningar. Om din anläggning behöver service, kontakta din larminstallatör eller det företag du har avtal med.
Om du är osäker på vem som ansvarar för din anläggning, kan du kontakta oss så hjälper vi dig att identifiera din installatör (behörighet krävs).
Vi på Security Assistance tar endast emot skriftliga uppsägningar och överlåtelser. Du kan skicka dessa via post eller mejla in en skannad kopia av det underskrivna dokumentet.
När du säger upp ditt avtal, ange tydligt vilket datum uppsägningen ska träda i kraft. Förklara även hur vi ska hantera inkommande larm efter detta datum. Om du inte anger detta finns risken att vi fortsätter agera på larm från din anläggning, även om den inte längre används.
För att överlåta ett avtal måste både du och den nya abonnenten skriva under en överlåtelseblankett. Om det nya avtalet går till ett företag, krävs dessutom ett registreringsbevis. Alla nödvändiga dokument måste vara korrekt ifyllda för att överlåtelsen ska behandlas.
Ring larmcentralen på 040-689 24 00.
Du måste ha fyllt 18 år för att ansöka till väktartjänster och 20 år för ordningsvakt. Vi genomför bakgrundskontroller och ansöker om godkännande hos Länsstyrelsen. Alkohol- och drogtester är en del av processen.
Nej, men vissa tjänster kan kräva detta beroende på objektets säkerhetsnivå.
Ja, all arbetsutrustning tillhandahålls, förutom skor eller kängor. Dessa kan du köpa till rabatterade priser via vår samarbetspartner.
För att bli väktare krävs att du genomgår utbildning i två steg: Steg 1 är nio dagar och Steg 2 är fem dagar. Ordningsvaktsutbildningen tar 20 dagar. Det kan också tillkomma uppdragsspecifika utbildningar beroende på arbetsplatsen.
Ja, i vissa fall betalas lön under utbildning, enligt gällande kollektivavtal. Kontakta ansvarig rekryterare för detaljer.
För vissa tjänster är körkort ett krav och detta anges i jobbannonsen. Att ha B-körkort är alltid meriterande.
Nej, för att arbeta hos ett auktoriserat bevakningsföretag i Sverige måste du genomföra en svensk utbildning.
Klicka på knappen nedan för att enkelt fylla i vårt formulär och komma i kontakt med oss.
© 2025 Security Assistance Syd AB. Alla rättigheter förbehållna.